top of page
  • תמונת הסופר/תטינה קפלן, עו"ד (B.A ראיית חשבון)

שנת הסתגלות: מושג שכל תושב חוזר חייב להכיר

מדובר באפשרות שעשויה להקל מאד בעיקר על תושבים חוזרים שהגיעו לישראל בגלל התפרצות הקורונה, ושרויים כעת בחוסר ודאות גדול לגבי מתי לחזור והאם לחזור.

היתרון של "שנת הסתגלות" הוא עצום: למעשה יש לכם אפשרות "למדוד" את ההחלטה לחזור לישראל, ורק לאחר שנה לקבל החלטה סופית: האם להישאר או לחזור לחו"ל. במהלך שנת ההסתגלות מס הכנסה יראו בכם כתושבי חוץ, כך שלא תהיו חייבים בתשלומי מס כתושבי ישראל על הכנסתכם מחו"ל, אלא רק בדיווח ובתשלום מס על הכנסה שהופקה בישראל.


אם תחליטו להמשיך ולגור בישראל, השנה שהיתה לשנת הסתגלות תובא בחשבון לצורך ספירת "תקופת הטבות המס". לכן, יש לקבל את ההחלטה לבחירה בשנת הסתגלות בזהירות ותוך התחשבות בכל ההיבטים.


כדי ליהנות משנת ההסתגלות יש למלא טופס בקשה (ניתן גם באופן מקוון) ולהעביר אותו למשרד העלייה והקליטה בתוך 90 יום מיום ההגעה לישראל.

"יום ההגעה לישראל" – הוא היום המוקדם מבין:

  1. היום שמופיע בתעודה שהונפקה על ידי משרד הקליטה.

  2. היום שבו אתה, או מישהו מבני המשפחה שלך (אם ישנם), מתחיל להתגורר "דרך קבע" בבית שזמין לשימוש האישי בישראל. הבית יכול להיות בבעלותך, בית ששוכרים אותו או בית שפשוט יש לך רשות להשתמש בו באופן קבוע (כמו בית של קרובי משפחה).

  3. היום הראשון בו התחלת לשהות בישראל תקופה של 183 ימים. במקרה כזה ניתן לבקש הארכה להגשה בתוך 90 יום מתום 183 הימים.

 
 

למידע נוסף בנושא מיסוי ורילוקיישן היכנסו לאתר


טינה קפלן מסים ראיית חשבון

טינה קפלן - עו"ד (B.A חשבונאות), עוסקת בתחום המיסים משנת 2011. מתמחה במיסוי בינלאומי, מיסוי תושבי ישראל שמשקיעים בחו"ל, ומלווה תושבי ישראל ברילוקיישן, הגירה ותושבים חוזרים.


מוזמנים לפנות אלי ליעוץ מיידי, מכל מקום בעולם, גם ב-Whatsapp.


 

*האמור לעיל הינו בגדר סקירה כללית בלבד, ואין לראות בכך משום יעוץ משפטי או מיסויי, ואין להסתמך על כך ללא קבלת יעוץ פרטני ומותאם אישית.

 

bottom of page